joi, 16 ianuarie 2014

Cum învață copiii culorile


1. Poți folosi materiale interactive: filmulețe, jocuri care presupun alegerea unor piese de o anumită culoare etc. Iată un material video în limba engleză care îi ajută pe copii să învețe culorile. Îl poți urmări împreună cu copilul, cerându-i să recunoască culorile fluturașilor din filmuleț. 

 2. O culoare pe săptămână. Informațiile sunt mai ușor reținute dacă sunt prezentate rând pe rând. Acest lucru înseamnă că nu va funcționa prea bine ideea de a-l învăța pe copil dintr-o dată patru culori ca în ziua următoare să treci la nuanțele ce se pot obține din amestecul culorilor primare. Că să te asiguri că cel mic va reține cu ușurință culorile, poți institui o nouă regulă în familie, pentru un timp „Săptămâna culorii”- în fiecare săptămână, vă veți ocupa de o culoare. De exemplu, în săptămâna verde, copilul va purta haine sau un accesoriu de culoare verde, veți consuma fructe și legume de culoare verde, veți desena folosind mai ales creioanele verzi etc. Astfel, te asiguri că cel mic înțelege că fiecare culoare are mai multe nuanțe și poate fi regăsită în mai multe obiecte și în mai multe locuri. 

3. Mintea noastră învață pe bază de asocieri. Atunci când îi prezinți copilului exemple de obiecte de o anumită culoare, poți asocia fiecare culoare cu un obiect care în mod obișnuit este de culoarea respectivă: verde-iarba, albastru-cer, galben-soare, roșu-inima, negru-pământ, portocaliu-frunzele când e toamnă, roz-înghețată etc. După ce te-ai asigurat că reușește să asocieze rapid aceste elemente cu acele culori specifice, îi poți cere celui mic ca pentru asocierea verde-iarba să îți mai dea câteva exemple de obiecte din casa voastră care sunt verzi ca iarba. 

4.. Repetiția ajută procesul de învățare. Atunci când îi prezinți copilului câte un obiect sau vrei să-i atragi atenția către ceva, menționează alături de obiectul sau persoana respectivă și culoarea. De exemplu: ”ia privește balonul verde !”, ”Uită-te la tanti de peste drum cu umbrela galbenă !”, ”Uite la tati ce negru este de la cenușă pe mâini !” etc. 

5. Copiii pot să recunoască culoarea mai repede decât să îi poată pronunța numele. Astfel, în orice activitate cere-i de exemplu să grupeze mingile de culoare albastră și separat să le pună pe cele de culoare roșie. Cere-i copilului să arate toate obiectele de o anumită culoare din cameră, iar apoi schimbă culorile între ele. De exemplu: ”arată-mi toate obiectele de culoare galbenă pe care le vezi”. Atunci când omite un obiect, ajută-l să îl recunoască. De asemenea, dacă le-a numit pe toate, nu uita să îl feliciți. 

6. Gândirea umană este flexibilă. Când vorbim de flexibilitate în gândire ne referim la faptul că putem face cu ușurință transferul cu ceea ce am învățat într-o situație anume spre o situație similară, însă diferită în același timp. De exemplu, dacă copilul poate să recunoască toate obiectele albastre din casă, ai putea să treci la cerința ”Arată-mi ce obiecte albastre întâlnim pe stradă, pe drumul nostru spre grădiniţă”.


Sursa text:  Cum învaţă copiii culorile


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu